09.05.2021

در حمله موشکی اسرائیل به سوريه ۸ شبه‌نظامی که بیشتر آن‌ها ایرانی بوده‌اند، کشته شدند

رادیوفرانسه: دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه هفتم مه/۱۷ اردیبهشت اعلام کرد، ۸ شبه‌نظامی طرفدار جمهوری اسلامی که بیشتر آن‌ها ایرانی بوده‌اند، در حمله موشکی روز چهارشنبه اسرائیل به یک “انبار اصلحه و مهمات ” در استان لاذقیه کشته شده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز جمعه هفتم مه/۱۷ اردیبهشت از کشته شدن ۸ شبه‌نظامی طرفدار جمهوری اسلامی  ایران در سوریه خبر داد.

بنا بر اعلام این سازمان غیر‌دولتی، پنج نفر از شبه‌نظامیان کشته شده ایرانی، دو تن اهل افغانستان و یک نفر دیگر نیز سوری هستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه با انتشار گزارشی نوشته است که این ۸ شبه‌نظامی طرفدار ایران در حمله راکتی چهارشنبه اسرائیل به یک  “انبار اصلحه و مهمات ” در استان لاذقیه کشته شده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه بامداد چهارشنبه پنجم مه/۱۵ اردیبهشت با انتشار گزارشی از حمله موشکی “ارتش اسرائیل” به مناطق شمال غربی سوریه خبر داده بود.

در این گزارش آمده بود که “در حمله بامداد چهارشنبه به  مواضع نظامی رژیم سوریه و شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران “، دست کم چهارده نفر زخمی شدند.

در همین حال، رسانه‌های دولتی سوریه نیز روز چهارشنبه حمله موشکی ارتش اسرائیل به مناطق شمال غربی سوریه از جمله بندر لاذقیه در کنار مدیترانه و شهر حفه در شرق لاذقیه و مصیاف در استان حما را تایید کرده بودند.‌

یک افسر ارتش سوریه روز چهارشنبه گفته بود که موشک‌های اسرائیل به چندین نقطه در استان لاذقیه که محل سکونت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است، اصابت کردند.

بر اساس بیانیه‌ روز چهارشنبه ارتش سوریه، در این حملات راکتی یک غیرنظامی کشته و شش غیرنظامی دیگر از جمله یک مادر و فرزندش زخمی شدند.

از زمان آغاز جنگ سوریه تا کنون، اسرائیل بارها مواضع نظامی مرتبط با ایران را در سوریه هدف قرار داده اما به ندرت مسئولیت چنین عملیاتی را به عهده گرفته است. با این وجود، مقامات اسرائیل همواره تاکید کرده اند که از حضور نظامی ایران در سوریه جلوگیری خواهند کرد.

جنگ سوریه که در ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد، تا کنون بیش از نیم میلیون کشته، چندین میلیون زخمی و زندانی و ناپدید شده، ۱۲ میلیون آواره و کشوری سراسر سوخته و با خاک یکسان شده بر جای گذاشته است. این جنگ در سال های گذشته، با ظهور گروه های جهادگرا و مداخله قدرت های خارجی، از جمله روسیه و ایران پیچیده تر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates