29.05.2021

روزنامه جمهوری اسلامی: ‘کسی در اینکه برنده نهایی این انتخابات کیست ابهامی ندارد


بی‌بی‌سی: روزنامه جمهوری اسلامی: کسی در اینکه برنده نهایی این انتخابات کیست ابهامی ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های محافظه کار چاپ تهران در سر مقاله امروز شنبه ۸ خرداد خود، “تکلیف” انتخابات ریاست جمهوری را “از هم‌اکنون روشن” دانسته و گفته است “کسی در اینکه برنده نهایی این انتخابات کیست ابهامی ندارد.”

این روزنامه که به مدیرمسئولی مسیح مهاجری منتشر می‌شود گفته است با سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، تکلیف افرادی که امید به حکم حکومتی برای تغییر در بررسی صلاحیت‌ها داشتند، “روشن شده است.”

شورای نگهبان در اقدامی که با انتقادهای فراوانی مواجه شد، صلاحیت هفت نامزد را تایید کرد و چهره‌هایی چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی نژاد، عزت‌الله ضرغامی و مسعود پزشکیان رد صلاحیت شدند. آقای خامنه‌ای از این اقدام شورا که فقه‌های آن منصوب او هستند، حمایت کرد.

سرمقاله جمهوری اسلامی می‌گوید ایران با بحران‌ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رو به‌رو است و هیچ یک از کاندیداهای انتخابات، “در اندازه‌ای” نیستند که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

سرمقاله روزنامه روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است، رویکرد موجود، “نشاندهنده گرایش به یکدست شدن کامل” حکومت است و علاوه بر دولت و مجلس شورای اسلامی، شورای شهر آینده هم در “همین چارچوب” خواهد بود.

انتخابات۱۴۰۰؛ همه برای یکی؟
عضو سابق خبرگان: رهبر رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منصوب کند

روزنامه جمهوری اسلامی ارگان مطبوعاتی حزب جمهوری اسلامی است که پس از انحلال این حزب همچنان منتشر می‌شود و از آن به عنوان روزنامه‌ای با نفوذ یاد شده است.

این روزنامه می‌گوید چون هیچکس در این که برنده این انتخابات که خواهد بود، “ابهامی” ندارد، بهتر است سایر داوطلبان “به جای معارضه با همدیگر درصدد هم‌افزائی برآیند” و بگویند برای اداره کشور با فرد برنده “همراهی” خواهند کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی شرایط کشور را “نامطلوب” خوانده و آن را “محصول تضادهای درونی” حکمرانی در جمهوری اسلامی خوانده و گفته است ادامه یافتن این وضعیت در سیاست داخلی و خارجی، کشور را “فلج” خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates