30.05.2021

احمدی‌نژاد: سقف سازمان فضایی را سوراخ کردند و اسناد کشور را بردند

رادیوفردا: محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت، با انتقاد از رویکرد سازمان‌های اطلاعاتی ایران، این نهادها را متهم به قصور و انحراف در وظایف نظارتی خود کرده و گفته است در این شرایط برخی سقف سازمان فضایی ایران را «سوراخ» کرده و «اسناد کشور» را برده‌اند.

او در گفت‌وگویی که برنامه اینترنتی تقاطع داشته، اشاره نکرده است که کدام گروه یا کشور این کار را انجام داده ولی در کنار این موضوع به انفجار در نطنز و بردن «اسناد قطعی» از تورقوزآباد اشاره کرده است که در این مورد پای دولت اسرائيل در میان بود.

تاکنون در رسانه‌های ایران گزارشی درباره بردن اسناد از سازمان فضایی ایران منتشر نشده است و آقای احمدی‌نژاد نیز به تاریخ وقوع این رویداد اشاره نکرده است.

سازمان فضایی ایران که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره می‌شود، در زمینه توسعه فناوری فضایی و « استفاده صلح آمیز از از فضا» فعالیت دارد.

محمود احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو همچنین خبر داده است که در جریان انفجار نطنز «۱۰ میلیارد دلار خسارت» وارد شده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در انفجاری که بامداد روز ۲۲ فروردین در تاسیسات نطنز در نتیجه «خرابکاری اسرائیل» رخ داد، آتش سوزی وسیعی درگرفته که برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را «دستکم تا ۹ ماه به تعویق انداخته است».

مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران تاکنون میزان دقیق خسارت وارد شده را اعلام نکرده‌اند ولی روز ۲۳ فروردین امسال، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران، با انتقاد شدید از دستگاه‌های امنیتی ایران افشا کرد که در جریان حادثه نطنز «بخش عمده امکانات غنی‌سازی کشور» از دست رفت.

موضوع اسناد تورقوزآباد نیز به نشست خبری اردیبهشت سال ۹۷ باز می‌گردد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد ماموران این کشور انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از کشور خارج کرده‌اند.

او گفته بود که این اسناد در یک قالیشویی در تورقوزآباد در حومه تهران مخفی شده بود و این اسناد شامل «۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی» درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۲۵ فروردین امسال برای نخستین‌بار سرقت اسناد هسته‌ای توسط اسرائیل را تایید کرد و گفت که کشور دچار «آلودگی امنیتی» شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates