21.06.2021

واکنش رسانه وابسته به سپاه به بیانیه وحید حقانیان، معاون دفتر خامنه‌ای

دویچه‌وله: پس از انتشار بیانیه‌ وحید حقانیان، معاون دفتر خامنه‌ای که از سه نامزد “رقیب” قدردانی کرده بود که با ماندن در صحنه نگذاشتند انتخابات نمایشی به نظر برسد، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، با لحنی بی‌سابقه به او حمله کرد.

به دنبال انتشار نتایج رسمی سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز شنبه ۲۹ خرداد بیانیه‌ای از سوی وحید حقانیان، معاون دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد. او در این بیانیه از نامزدهای “رقیب” ابراهیم رئیسی، قدردانی کرد که با ماندن در صحنه و کنار نکشیدن از “رقابت” نگذاشتند انتخابات نمایشی به نظر رسد.

حقانیان نوشته است: «حضور این سه رقیب برای جناب آقای رئیسی، امداد الهی به حساب آمده و یقینا باید گفت این‌ها خود را بگونه‌ای دانسته یا ندانسته خرج انقلاب کردند وگرنه با توجه به شرایط رد صلاحیت‌ها، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و حتی احمدی‌نژاد، اگر بعد از کنار کشیدن نامزدهای پوششی، این سه نفر نیز اعلام انصراف کرده بودند، ولو وزارت کشور هم قبول نمی‌کرد، یقینا چالش بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود می‌آمد.»

یک روز پس از این بیانیه خبرگزاری تسنیم، از رسانه‌های اصلی سپاه پاسداران با اشاره به موقعیت حقانیان در دفتر خامنه‌ای، او را به باد انتقاد گرفت و نوشت بهتر است او با توجه با مسئولیتی که به عنوان معاونت دفتر خامنه‌ای دارد “از ورود به مسائلی که نیازی به آن نیست و یا می‌تواند دفتر رهبر معظم انقلاب را در معرض آسیب‌های بی‌جهت قرار دهد خودداری کنند”.

تسنیم به وحید حقانی هشدار داده است که این کار او می‌تواند خامنه‌ای را “در معرض آسیب‌های بی‌جهت” قرار دهد و او را “در مظان سوءتفاهم‌ها” بگذارد.

تسنیم به او گوشزد کرده است: «حتما تایید می‌فرمایید که انتشار بیانیه در تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری جزو ماموریت‌های این معاونت نیست و به همین دلیل مبادرت به آن می‌تواند به مثابه یک اقدام ناصواب،‌و به حق قابل نقد باشد» و «ورود جنابعالی به عرصه رسانه فی‌نفسه برای دفتر معظم له آسیب‌زاست چرا که هرگونه موضع شما در نزد بدخواهان نظام به مثابه یک بیانیه برای انتساب به دفتر و شخص مقام معظم رهبری محسوب می‌شود».

خبرگزاری تسنیم همچنین به حقانی گفته که حق دارد از این دست اظهارنظرها بکند، به شرطی که اعلام کند از دفتر خامنه‌ای خارج شده‌ و دیگر در آنجا مسئولیتی ندارد.

وحید حقانیان دربیانیه خود از “تلاش‌های صبورانه” محسن رضایی و امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد اصولگرایان تشکر کرده که “در صحنه باقی ماندند، تا انتخابات ۱۴۰۰، علیرغم تبلیغات چندین ماهه و سنگین دشمنان رنگ و بوی واقعی و رقابتی به خود بگیرد” و “درصد مشارکت، از پیش‌بینی‌های مخالفان بالاتر برود.

او درباره عبدالناصر همتی، نامزدی که بخشی از اصلاح‌طلبان پشت سر او ایستادند، تا به گمان خود نگذارند رئیسی رای بیاورد نیز نوشته است: «آقای دکتر همتی هم به این معنا کمک کردند، زیرا ضدانقلاب و دشمنان کشور، انتخابات را تحریم و عده‌ای هم متاسفانه در داخل، ناآگاهانه و یا از سر غفلت، شعار “رای بی رای” را سر می‌دادند.»

بیانیه وحید حقانیان به نوعی بر این اتهام به جمهوری اسلامی صحه گذاشت که انتخاباتی مهندسی شده و فرمایشی را برگزار کرده است. در جریان مناظره‌های انتخاباتی بارها این اتهام مطرح شد که نامزدهای اصولگرایان تنها پوششی برای ابراهیم رئیسی هستند. این بیانیه در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتابی با همین محتوا داشت.

نویسنده خبرگزاری تسنیم متعلق به سپاه پاسداران، از حقانی خواسته هرچه سریع‌تر در این باره “روشنگری” کند و گفته است: «جناب آقای حقانیان! حتماً مشاهده کرده‌اید که پس از انتشار این بیانیه چطور برخی خنّاسان و مغرضان با سوءاستفاده از مفاد تحلیل شخصی شما، علیه دفتر رهبری و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی عقده‌گشایی کرده و تلاش کردند انتقام مشارکت معنادار مردم در انتخابات، پیروزی نماینده جریان انقلابی و شکست پروژه تحریم را با طرح اتهام مهندسی انتخابات از مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی بگیرند.»

سایت تسنیم تمایلات سیاسی و جناحی سپاه پاسداران را در ارتباط با منافع و سمت‌گیری‌های هسته سخت قدرت بازتاب می‌دهد. این که این جناح به این سرعت از وحید حقانیان، معاون ارشد دفتر خامنه‌ای لب به انتقاد گشوده و او را به این شکل بی‌سابقه سرزنش کرده، شاید شمه‌ای از اختلافاتی باشد که اکنون که هسته سخت قدرت ظاهرا یکدست شده و همه ارکان اصلی حکومت را قبضه کرده، سرباز کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates