10.07.2021

بازداشت یک زن ایرانی پس از کشف چمدان مشکوک در بخش مسافران اسرائيلی فرودگاه بروکسل

رادیوفردا: در پی کشف یک چمدان مشکوک توسط ماموران امنیتی اسرائیل در بخش مسافران اسرائیلی فرودگاه بروکسل، یک زن ایرانی بازداشت شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، ماموران اسرائیلی روز پنج‌شنبه، ۱۷ تیرماه، یک چمدان مشکوک در بخش مسافران اسرائیلی فرودگاه بروکسل کشف کردند و در پی آن دو سالن فرودگاه و ساختمان مجاور که برای واکسیناسیون مسافران کاربرد دارد، تخلیه شد و پروازها به مدت ۹۰ دقیقه به تعلیق درآمد.

مقامات بروکسل بعد از بررسی‌ها متوجه شده‌اند که چمدان متعلق به زنی ایرانی بوده که از همین فرودگاه و با پرواز خطوط هوایی قطر راهی دوحه شده است.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بروکسل با بازگرداندن این هواپیما از نیمه راه، این زن ایرانی را بازداشت کرده است.

از این چمدان مواد منفجره پیدا نشده و داخل آن تنها بسته‌های ژل ضد عفونی وجود داشته، اما مقامات امنیتی اسرائیل می‌گویند ایران آشکارا در حل محک زدن تمهیدات امنیتی اسرائیل برای مسافران هوایی این کشور است.

مقامات امنیتی اسرائیل به روزنامه «یدیعوت اخرونوت» گفته‌اند چمدان یاد شده در بخش منطقه چک بلیط پروازهای اسرائیلی کشف شده و به نظر می‌رسد ایران در حال محک زدن اقدامات امنیت هوایی اسرائیل است.

این روزنامه از قول یک تحلیلگر مسائل امنیتی اسرائیل می‌افزاید جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته از ناتوانی خود برای ارسال گسترده تسلیحات به گروههای «تروریستی»، مقابله با اقدامات اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران و شکست در دادن پاسخی معنادار به این اقدامات، رو به گزینه‌های دیگر برای ضربه زدن به اسرائیل کرده است.

مقامات اسرائیلی نیز به این روزنامه گفته‌اند که بررسی‌ها پیرامون کشف چمدان مشکوک متعلق به زن ایرانی را که نامی از وی برده نشده، اما گفته می‌شود تابعیت یک کشور اروپایی را نیز دارد، آغاز کرده‌اند.

بعد از حادثه انفجار سال ۲۰۱۶ در فرودگاه بروکسل که منجر به کشته شدن ۱۶ نفرو زخمی شدن ۱۵۰ نفر دیگر شد، نیروهای امنیتی اسرائیل در تامین امنیت این فرودگاه به کشور بلژیک کمک می‌کنند.

بهار ۲۰۱۶ سلسله انفجارهایی در فرودگاه و نقاط دیگر بلژیک منجر به کشته شدن ۳۴ نفر شد. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته بود.
با استفاده از گزارش‌های تایمز اسرائیل، یدیعوت اخرونوت، رادیو فردا. د.خ

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates