17.07.2021

توطئه ربایش علی‌نژاد: آخرین تلاش‌ ظریف برای مبرا کردن جمهوری اسلامی

رادیوفرانسه: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، که آخرین روزهای مسئولیت خود در این مقام را می‌گذراند، روز جمعه بدون ذکر نام مسیح علی‌نژاد، در توئیتی به افشای طرح توطئه ربایش این روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا واکنش نشان داد و آن را «نمایش اتهام‌زنی» توصیف کرد. ظریف به دلیل تلاش‌هایش برای مبرا کردن جمهوری اسلامی از اتهام‌های مختلف، از سوی مخالفان جمهوری اسلامی به «ماله‌کش اعظم» معروف است.

ظریف در توییتر نوشت: «افراد مسلح وابسته به ایالات متحده نقشه هایی را درون خاک ایالات متحده طراحی میکنند تا رهبران را در هائیتی و ونزوئلا ترور کنند، آنهم در حالیکه دولت آمریکا مشغول پوشاندن روابط مجرمانه‌اش، از طریق اتهام‌زنی به دیگران در خصوص یک عملیات به وضوح بچه‌گانه و مضحک ربایش است.»

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افزود: «قبل از اینکه چنین نمایش اتهام زنی راه بیاندازید، امورات خود را مرتب کنید.»

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر را از نیویورک برباید.

نام این روزنامه‌نگار در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا اعلام نشد، اما مسیح علی‌نژاد اعلام کرد که او هدف این تلاش برای آدم‌ربایی بوده است.

پس از انتشار این خبر که واکنش‌های بسیاری در پی داشت، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، از ذکر نام مسیح علی‌نژاد خودداری کرد و دست داشتن چهار مأمور اطلاعاتی ایران در توطئۀ ربودن مسیح علی‌نژاد “مضحک” و “فاقد ارزش پاسخگویی” خواند.

این در حالی است که کاخ سفید واشنگتن دسیسۀ سرویس‌های اطلاعاتی ایران را برای ربودن مسیح علینژاد قویاً محکوم کرد و خود مسیح علینژاد از دولت‌های غربی به ویژه دولت جو بایدن خواست قاطعانه در برابر حکومت تهران موضعگیری کند.

منصور فرهنگ، تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، گفت این اقدامات جمهوری اسلامی در تشدید بی اعتمادی به رژیم ایران در افکار عمومی جهان از جمله آمریکا موثر است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates