09.08.2021

انتقاد ستار اورکی، آهنگساز و موسیقی‌دان، از سرکوب اعتراض‌های خوزستان

رادیوفردا: ستار اورکی، آهنگساز و موسیقدان، جمعه شب هنگام دریافت جایزه در مراسم معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران، به سرکوب سنگین اعتراضات اخیر خوزستان و شلیک نیروهای امنیتی به معترضان واکنش نشان داد و گفت باید مرگ بر مسئولانی فرستاد که «ممکلت را به این روز کشانده‌اند».

آقای اورکی با بیان این‌که وضعیت فعلی ایران نتیجه «بی‌کفایتی» و «بی‌لیاقتی» مسئولان کشور است، گفت: «امیدوارم این تیرهایی که به سینه‌های جوان‌های ما نشانه می‌گیرند و فرو می‌کنند»، به زودی نصیب این مسئولان شود.

دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند شامگاه جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و ستار اورکی که برای ساخت موسیقی متن فیلم مستند «ایساتیس» موفق به کسب جایزه شد، در پایان جایزه‌اش را به «خوزستان عزیز» تقدیم کرد و گفت جوان‌های ایرانی مثل جوانان در خوزستان دنبال آب و نان هستند ولی کشته می‌شوند.


طی چند هفته گذشته، اعتراضات گسترده‌ای در خوزستان با تمرکز بر مشکل بی‌آبی برگزار شد که نیروهای امنیتی با خشونت با آن مقابله کردند. بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری دست‌کم ۹ تن در این اعتراضات در پی شلیک مستقیم گلوله از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

حکومت جمهوری اسلامی همچنین در این فاصله اقدام به قطع اینترنت در خوزستان کرد و گزارش‌ها حاکی از بازداشت «صدها» نفر است.
با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ ر.ح

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates