09.08.2021

نخست‌وزیر اسرائیل: زمان صدور بیانیه علیه ایران سپری شده است

دویچه‌وله: نفتالی بنت در جلسه کابینه اسرائیل ضمن اشاره به نقش جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش مرسر استریت خواستار اقدام علیه ایران شد. نخست‌وزیر اسرائیل از قدرت‌های جهانی خواست از ادامه مذاکره با دولت ابراهیم رئیسی خودداری کنند.

تمرکز نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هیات دولت این کشور در روز یکشنبه ۱۷ مرداد (هشتم اوت) بر روی مسائل مرتبط با ایران بود. از یکسو به حملات موشکی حزب‌الله لبنان پرداخت و از سوی دیگر نسبت به آغاز زمامداری دولت ابراهیم رئیسی در ایران اعلام موضع کرد.

بنت از موضع وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت و همچنین بیانیه اتحادیه اروپا درباره حمله به نفتکش مرسر استریت استقبال کرد و از کشورهای جهان خواست علیه جمهوری اسلامی اقدام کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که زمان صدور بیانیه علیه ایران سپری شده و وقت اقدام کردن علیه حکومت ایران فرا رسیده است.

اتحادیه اروپا روز جمعه ششم اوت (۱۵ مرداد) ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت اعلام کرده بود. وزیران امور خارجه کشورهای جی هفت نیز با اشاره به شواهد، انگشت اتهام خود را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده بودند.

این در حالی است که ایران هرگونه مداخله‌ در حمله پهپادی به نفتکش یاد شده را تکذیب کرده و مدعی است که اسناد ارائه شده “جعلی” هستند.

مذاکرات کمیسیون مشترک برجام

نفتالی بنت در جلسه روز یکشنبه هیات دولت از کشورهای ذیربط در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام خواست به گفت‌وگوهای خود با دولت ابراهیم رئیسی پایان دهند.

بنت ضمن اشاره به نقش رئیسی در کشتار تابستان ۶۷ و تحریم او از سوی دولت پیشین آمریکا به علت نقض حقوق بشر گفت: «انتخاب رئیسی آن چیزی است که من به آن می‌گویم آخرین امکان قدرت‌های جهانی برای بیدار شدن پیش از نشستن مجدد پشت میز مذاکره بر سر کسب توافق هسته‌ای. این آخرین امکان قدرت‌های جهانی است که متوجه شوند با چه کسی قرار است توافق کنند.»

نخست‌وزیر اسرائیل در همین رابطه بیانیه‌ای را ابتدا به زبان عبری و سپس ترجمه آن را به انگلیسی قرائت کرد. جلسه روز یکشنبه، نخستین جلسه هیات دولت جدید اسرائیل بود که پخش مستقیم تلویزیونی داشته است.

جنگ پنهان ایران و اسرائیل به روایت تصویر

جنگ پنهان

درحالی که کارگاه‌های پرچم سازی در جمهوری اسلامی ایران در حال تولید پرچم‌های اسرائیل برای آتش زدن و لگدمال کردن در تظاهرات‌ها هستند، کشورهای عربی بیش از پیش به روابط خصمانه خود با اسرائیل بر سر مناقشه فلسطین پایان می‌دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates