23.08.2021

دوربین‌های مداربسته زندان اوین هک شدند


بی‌بی‌سی: توضیح تصویر،تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته به تدریج قطع می‌شود و پیامی اعتراضی روی آنها ظاهر می‌شود
تصاویر و ویدیوهایی برای بعضی رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی فارسی ارسال شده که گفته می‌شود از داخل زندان اوین و با هک کردن شبکه دوربین‌های مدار بسته این بازداشتگاه به دست آمده است.
گروه تپندگان” که در فضای سایبری در مخالفت با حکومت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، در پیامی گفته است که این تصاویر را گروه دیگری به نام “عدالت علی” با نفوذ به سیستم مداربسته اوین و با هدف “افشاگری” ارسال کرده‌اند.
در بخشی از این ویدیوها اتاق کنترل دوربین‌های مداربسته دیده می‌شود که به نظر می‌آید روی مانیتورهای آن تصاویر مداربسته از نقاط مختلف زندان پخش می‌شود.
در این فیلم دیده می‌شود که تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته به تدریج قطع می‌شود و پیامی به این مضمون روی مانیتورهای اتاق ظاهر می‌شود: “اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی – اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی”.
اشاره این پیام به ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهوری جدید ایران است که نقش او در اعدام‌های گروهی اواخر دهه ۶۰ خورشیدی و نقض حقوق بشر، بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها و گروه‌های فعال حقوق بشر قرار گرفته است.
این ویدیو مسئولان اتاق کنترل دوربین‌های مداربسته را نشان می‌دهد که از اختلال در کار مانیتورها و نمایش این پیام متعجب شده‌اند و با موبایل از پیام اعتراضی روی مانیتورهای هک شده فیلم می‌گیرند.

یک گروه سایبری می‌گوید وبسایت بورس تهران را هک کرده است؛ بورس: مشکل فنی است
تصاویر اعتراض‌های دی‌ماه روی تلویزیون‌های فرودگاه مشهد

“کشاندن زندانی روی زمین”

اوین
توضیح تصویر،این فرد تا مدتی روی زمین کشیده می‌شود و به زور و کشان کشان او را از پله‌ها بالا می‌برند

در ویدیوی دیگری که گفته شده گروه “عدالت علی” از طریق هک کردن سیستم نظارتی زندان اوین به دست آورده، فردی در فضایی که به نظر حیاط زندان می‌آید، از حال می‌رود.
بعد از آن که این زندانی، که ماسک طبی به صورت دارد، روی زمین می‌افتد چند نفر که ظاهرا ماموران زندان هستند، دور او جمع می‌شوند.
آنها دو دست فرد از حال‌رفته را می‌گیرند و او را روی زمین می‌کشند.
در تصاویری که از دوربین‌های مختلف تدوین شده، دیده می‌شود که این فرد تا مدتی روی زمین کشیده می‌شود و به زور و کشان کشان او را از پله‌ها بالا می‌برند.
در پیامی که همراه این ویدیوها ارسال شده گفته می‌شود که هکرها علاوه بر اتاق کنترل زندان، تصاویر و ویدیوهایی هم از داخل “بندها و اتاق‌های زندانیان، پرونده‌های زندانیان سیاسی و مدارک محرمانه زندان اوین” به دست آورده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates