31.08.2021

تالاب انزلی دو روز است در آتش می‌سوزد

دویچه‌وله: خودروهای آتش‌نشانی به دلیل نیزار بودن محل آتش‌سوزی متوقف ماندند. وزارت دفاع اعلام کرده است یک فروند هلی‌کوپتر آب‌پاش به محل اعزام شده است.

محمد مهدی نوری آل‌آقا، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع روز سه‌شنبه ۸ شهریور (۳۱ اوت) از ادامه آتش سوزی‌ها در نقاط مختلف کشور از جمله تالاب انزلی خبر داد.

به گفته این مقام مسئول، آتش‌سوزی تالاب انزلی عصر روز دوشنبه ۷ شهریور آغاز شده است.

رئیس کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع گفت: «این آتش‌سوزی در نقاطی از تالاب انزلی رخ داده که پوشش آن نیزار بوده و امکان تردد ماشین های آتش‌نشانی برای اطفای حریق زمینی وجود ندارد.»

با این حال او گفته است که با اطفای یک‌ مسیر تردد ممکن است یک راه باز شود تا ماشین های اطفا بتوانند وارد منطقه شوند.

منطقه آتش گرفته جزو نواحی ساحلی بوده و به تالاب متصل می‌شود، اما به دلیل پوشش نیزاری حیوانات زیادی نیز در معرض خطر قرار دارند.

حدود ۱۰۰ آتش نشان از شهرستان های همجوار بندر انزلی برای مهار آتش در محل حضور دارند و دامنه آتش‌سوزی ممکن است تا۵۰ هکتار گسترش یابد.

نوری آل‌آقا گفته است یک فروند بالگرد مرکز بلافاصله پس از اطلاع یگان محیط زیست جهت اطفای حریق به محل اعزام شده است.

او افزود: «این بالگرد تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه اقدام به مهار آتش سوزی کرد، اما با تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد وجود ندارد لذا با توجه به‌ احتمال تداوم آتش سوزی امروز (روز سه شنبه) نیز بالگرد مجهز به بسکت اطفای حریق این مرکز در منطقه آماده ادامه عملیات خواهد بود.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

آتش‌سوزی‌ها در ایران پایانی ندارد و رسانه‌های ایران روزی نیست از یک آتش‌سوزی گزارش ندهند.

در اغلب گزارش‌های مربوط به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ایران از ضعف مدیریت، کمبود نیروی کارآزموده و آب‌پاش و هلی‌کوپتر برای مهار آتش سوزی گزارش شده است.

بسیاری از منتقدان می‌گویند مهار آتش در مناطق جنگلی طول می‌کشد و نهادهای مسئول نه گشت هوایی دارند و نه بالگرد و هواپیماهای آبپاش.

به گزارش خبرگزاری “ایسنا” بخشی از جنگل و مراتع منطقه پیرچوپان در شهرستان بویراحمد در آتش‌سوزی سوخته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates