12.09.2021

اسرائیل: ایران در کاشان مرکز آموزش پهپاد برای شبه نظامیان منطقه دارد

بی‌بی‌سی: بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که ایران شبه نظامیانی از عراق، یمن، لبنان و سوریه را در یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر کاشان برای استفاده از پهپادهای پیشرفته آموزش می‌دهد.

آقای گانتس روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر در کنفرانس سالانه “موسسه مبارزه با تروریسم” در دانشگاه رایشمن در شهر هرتزلیا اسرائیل درباره نقش ایران در توسعه آنچه که “تروریسم نیابتی” در پوشش “ارتش های تروریستی سازمان یافته” خواند، صحبت کرد.

وزیر دفاع اسرائیل گفت که سیستم “پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور” یا به‌اختصار پَهپاد که می‌تواند هزاران کیلومتر را پشت سر بگذارد “یکی از ابزارهای مهمی است که ایران برای کمک به “فرستاده‌ها (نمایندگانش)” توسعه داده و افزود: “اکنون صدها نفر از آنها در یمن، عراق، سوریه و لبنان مستقر هستند.”

آقای گانتس در ادامه از “افشاگری” درباره یک پایگاه در نزدیکی شهر کاشان در شمال شهر اصفهان خبر داد و گفت که در فرودگاه این پایگاه “عوامل تروریستی از یمن، عراق، سوریه و لبنان درباره پرواز و ساخت پهپاد آموزش می‌بینند.”

او همچنین گفت که ایران سعی داشته تا ” دانش فنی لازم برای ساخت پهپاد را به نوار غزه” منتقل کند.

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل یک ماه پس از آن مطرح شد که اسرائیل ایران را مسئول حمله به یک نفتکش تحت مدیریت شرکت اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان معرفی کرد. گزارش‌ها حاکی از استفاده از پهپاد در این حمله بود. ایران این اتهام را رد کرده است.

در این حمله دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی نفتکش مرسر استریت کشته شدند.

این سومین حادثه از این دست برای یک کشتی مرتبط با اسرائیل در شش ماه اخیر بود. در یک سال اخیر هم اتفاقات امنیتی در ایران روی داده است که به طور گسترده اسرائیل عامل آن قلمداد شده است.

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام بی‌‌بی‌سی فا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates