15.06.2013

حسن نصرالله: جنگ ما در سوریه چیز پنهانی نیست

بی‌بی‌سی: حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در سخنانی از حضور نظامی این گروه در سوریه دفاع کرده و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تایید حکومت ایران دانسته است.

آقای نصرالله گفته است: “این جشن بزرگ دموکراسی را که بر پا شده به حضرت امام خامنه‌ای و ملت ایران تبریک می‌گویم. هر رایی که هر یک از شهروندان ایرانی به داخل صندوق می‌اندازند، مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی ایران است.”

رهبر حزب‌الله لبنان می‌گوید: “اگر جمهوری اسلامی ایران و سوریه نبودند ما الان در لبنان تشکیلات خودگردان داشتیم و اسرائیل حاکم ما بود.”

او همچنین گفته است که حضور نظامی حزب‌الله در سوریه چیز مخفیانه‌ای نیست و این گروه به طور علنی در حمایت از حکومت سوریه در این کشور مشغول جنگ با مخالفان مسلح است.

با تشدید تنش در سوریه و بدل شدن بحران به جنگ داخلی، مخالفان بشار اسد، حکومت سوریه را متهم می‌کنند که از جنگجویان حزب‌الله برای مقابله با مخالفان بهره می‌گیرد.

در مقابل حکومت سوریه و مدافعانش می‌گویند مخالفان از قدرت‌های غربی کمک می‌گیرند. امروز آمریکا اعلام کرد که احتمالا سلاح سبک در اختیار مخالفان بشار اسد قرار می‌دهد.

آقای نصرالله گفته است: “حرف زدن از شروع کمک تسلیحاتی به مخالفان دروغ محض است، زیرا کمک تسلیحاتی از مدتی قبل شروع شده است. برخی کشتن مردم برایشان اهمیتی ندارد و فقط خواهان سرنگونی نظام در سوریه هستند و جایگزین در سوریه هرج و مرج است.”

“ما در سوریه دخالت کردیم و آن را به صراحت نیز بیان کردیم و آن را پنهان نکردیم. ما جوانانمان را به سوریه نفرستادیم و بگوییم ما پتو و شیر توزیع می کنیم و اگر کشته شدند آنها را در سوریه دفن کنیم و خانواده آنها را در لبنان ساکت کنیم.”

بشار اسد و مدافعانش برخی کشورهای غربی و عرب را متهم می‌کنند که به بهانه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سلاح در اختیار مخالفان قرار می‌دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates