12.10.2021

قالیباف: همه در ۴۰ سال گذشته به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند

صدای‌آمریکا: رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید جمهوری اسلامی درگیر جنگ نابرابر رسانه‌ای و اقتصادی است و در ۴۰ سال گذشته «همه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند.»

به گزارش رسانه‌ها، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۰ مهر گفت جمهوری اسلامی به طور هم‌زمان درگیر «دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای» است که به گفته او جنگی «نابرابر» و «ناروا» است.

قوه قضائیه و نهادهای امنیتی ایران در چهار دهه گذشته بسیاری از منتقدان و مخالفان را به اتهام براندازی و یا تبلیغ رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی مجازات کرده اند.

ادعای رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد «جنگ نابرابر رسانه‌ای» در حالی است که ده ها رسانه بزرگ و کوچک در ایران با بودجه عمومی به تبلیغ دیدگاه های حکومت می‌پردازند.

همچنین، در سال ۱۳۹۶ سازمان گزارشگران بدون مرز، نهاد بین‌المللی ناظر بر آزادی مطبوعات، در گزارش خود نوشت جمهوری اسلامی ایران برای اعمال نفوذ بر بخش‌های خبری رسانه‌های خارجی فارسی زبان، به خانواده روزنامه‌نگاران این رسانه‌ها در ایران فشار وارد می‌کند.

از سویی، در سال‌های گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و سپاه در شبکه‌های اجتماعی نیروهایی را برای پیش بردن پروپاگاندای جمهوری اسلامی ایران سازمان‌دهی کرده‌اند که ارتش سایبری نامیده می‌شود.

روز دوشنبه ۱۹ مهر، شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد ده‌ها حساب کاربری، صفحه، گروه، و حساب اینستاگرامی داخل ایران را که توسط افراد مرتبط با سپاه پاسداران اداره می‌شدند و سعی داشتند بر مخاطبان در آن کشور اثر بگذارند، حذف کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates