13.10.2021

فیس‌بوک شبکه‌ای از حساب‌های «مرتبط با ایران» را حذف کرد

رادیوفردا: شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده است که شبکه‌ای از حساب‌های مرتبط با ایران که در اختلاف‌افکنی بین گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور فعال بوده‌اند را شناسایی و حذف کرده است.

شرکت فیس‌بوک می‌گوید این حساب‌ها «مخاطبان داخلی و منتقدان بین‌المللی» را هدف قرار می‌دادند و فیس‌بوک در این ارتباط ۹۳ حساب، ۱۵ گروه، ۱۴ صفحه و ۱۹۴ حساب اینستاگرام را حذف کرده است.

بنابر این گزارش، این شبکه برای فعالیت‌های خود از پروفایل‌های جعلی فیس‌بوک با تصاویر سرقت‌شده، ایجاد شبکه‌ای از رسانه‌های جعلی، جعل هویت چهره‌های برجسته اپوزیسیون و دعوت از هواداران آنها برای آزار و اذیت افراد خاص استفاده کرده است.

این گروه «هماهنگ‌شده» همچنین مخاطبان داخل کشور را هدف تبلیغات طرفدار رژیم ایران و پست‌های انتقادی از عربستان سعودی و ایالات متحده قرار می‌داد.

علاوه بر این، از ایران دو حساب اینستاگرام به زبان فرانسوی در مورد مسائل سیاسی داخلی فرانسه نیز برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۹ فعال شده بود، اما نتوانست مخاطب جذب کند.

روز ۱۴ مهرماه نیز فرانسیس هاگن، مدیر سابق تولیدات شرکت فیس‌بوک، گفت که حکومت‌های ایران و چین، «فعالانه» از طریق فیس‌بوک از دولت‌های دیگر «جاسوسی» می‌کنند.

برچسب‌ها: , , , , ,
در بخش: آزادی بیان, امنیتی, سانسور, سیاسی, کامپیوتر و اینترنت | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates