09.11.2021

نشریه سپاه: حمله به مرکز تحقیقات سپاه در راستای راهبرد اسرائيل بود


رادیوفردا: نشریه صبح صادق، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اذعان کرده است که انفجار روز چهار مهرماه امسال در «مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه» که قبلا آتش‌سوزی اعلام شده بود، یک «حمله» بوده و آن را در راستای راهبرد اسرائيل برای افزایش فشار به ایران ارزیابی کرده است.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران روز پنجم مهر به نقل از روابط عمومی این نیرو خبر دادند که در جریان «آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه»، دو نفر از کارکنان آن به نام‌های مرتضی کریمی و حسین عابدی کشته شدند و یک نفر دیگر نیز مجروح شد.

روز ۸ مهرماه، گروه تحقیقاتی «ایمج سَت اینتل» که مقر آن در اسرائیل است، با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که انفجار در تاسیسات «گروه صنعتی شهید همت» رخ داده که یک «پایگاه مخفی موشکی سپاه پاسداران» است و خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده است.

«گروه صنعتی شهید همت» از زیر مجموعه‌های سازمان هوا و فضای وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی است و تولیدکننده موشک‌های بالیستیک با سوخت مایع است. آمریکا در سال ۲۰۰۵ گروه صنایع همت را مورد تحریم قرار داد.

مقام‌های سپاه پاسداران درباره گزارش این گروه اسرائيلی اظهارنظری نکردند ولی یک ماه پس از انتشار این گزارش، هفته‌نامه وابسته به سپاه پاسداران این حمله را تایید کرده و گفته است حمله به مرکز تحقیقاتی سپاه در راستای «راهبرد مرگ با هزار ضربه چاقو» است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های رسانه‌ای متعددی منتشر شده است که دولت اسرائيل راهبرد «مرگ با هزار ضربه چاقو» را برای مقابله با ایران انتخاب کرده است.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، روز ۸ مهرماه امسال در واکنش به این گزارش‌ها گفت که اسرائيلی‌ها در سال‌های گذشته «هزار شمشیر از نیام برکشیدید، هیچ اتفاقی نیفتاد».

نشریه سپاه پاسداران همچنین با اشاره به اینکه حمله به سامانه سوخت نشان داد که «زیر‌ساخت‌های کشور برای مقابله با این نوع از حملات بسیار ضعیف است»، نوشته است که این حملات برای افزایش فشار بر ایران و «گرفتن امتیازات نهایی» است.

در سال‌های اخیر آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی به امری عادی تبدیل شده است و مقام‌های جمهوری اسلامی همواره انگشت اتهام در این زمینه را به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates