05.01.2022

آمریکا: عناصر شرور تحت حمایت ایران، عامل حمله به اهداف ائتلاف در عراق و سوریه هستند


بی‌بی‌سی: به روز شده در یک ساعت پیش
راکت
برخی راکت‌ها، شب گذشته، در حوالی “مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد” شلیک نشده رها شده بود

ائتلاف بين‌المللى به رهبرى آمريكا در بيانيه‌اى كم‌سابقه بطور مشخص گروههاى تحت حمايت ايران را “عامل تهديدها و حملات” اخير عليه پايگاههايش در عراق و سوريه خوانده است.

اين ائتلاف در بيانيه‌اى که نفیسه کوهنورد، خبرنگار امور خاورمیانه در بی‌بی‌سی که به بغداد اعزام شده متن آن را بدست آورده است، در واكنش به حمله راكتى صبح امروز به يكى از پايگاههايش در ديرالزور سوريه گفته كه “عناصر شرور تحت حمایت ایران از داخل منطقه مسکونی نیروهای ائتلاف را هدف قرار دادند بی‌آنکه نگران امنیت ساکنان غیرنظامی باشند.”

صبح امروز هشت راكت به سمت پايگاه ائتلاف در منطقه معروف به دهكده سبز در دير الزور شليك شد. بعضى از اين راكتها به داخل پايگاه اصابت كرده اما اين حمله به گفته ائتلاف كشته يا زخمى نداشته است.

در پاسخ به اين حمله توپخانه نيروهاى ائتلاف هم نقاطى را كه از آنها راكت شليك شده هدف قرار داد.

پنتاگون و ائتلاف به رهبرى آمريكا معمولا از عبارت “گروه هاى خارج از قانون” براى توصيف عاملان حملات راكتى و پهپادى عليه نيروهاى آمريكايى در عراق استفاده مى كند و درباره حملات در سوريه هم از بكار بردن نام ايران يا گروههاى وابسته به آن کشور معمولا پرهيز كرده است.

نیروهای ائتلاف روز گذشته (سه‌شنبه) نیز در پاسخ به حملات مشابه نقاطی را در اطراف روستای سبز سوریه که گفته می‌شود متعلق به گروه‌های مهاجم بوده، بمباران کردند.

در عراق هم گزارش‌های حاکی است حملات راکتی در حوالی “مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد” معروف به “BDSC” رخ داده است.

تصاویری هم از برخی راکت‌های شلیک نشده منتشر شده است که در حوالی “مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد” رها شده بودند.

این مرکز میزبان پرسنل و نیروهای دیپلماتیک آمریکا است.

اوایل صبح دیروز (سه‌شنبه) يك مقام ائتلاف در عراق گفت “دو پهپاد انتحاری” پايگاه عين‌الاسد، واقع در غرب بغداد، را هدف قرار دادند ولی این حمله “دفع” شد.

این مقام به خبرنگار ما نفيسه كوهنورد گفت که حمله انتحاری این دو پهپاد بامداد سه شنبه رخ داد اما “سيستم دفاع موشكى آمريكا مانع از آن شد.”

پايگاه هوایی عين الاسد محل استقرار بخشى از نيروهاى آمريكايى در عراق است. هر چند، پيش از اين مركز عمليات مشترك عراق اعلام كرده بود كه همه نيروهاى رزمى آمريكايى و ائتلاف پايگاه عين الاسد را ترك كرده‌اند.

این حملات هم تلفاتی بر جا نگذاشته است.

سیستم دفاعی آمریکا لحظه رهگیری و خنثی‌سازی دو پهپاد انتحاری را نشان می‌دهد. سیستم دفاعی C-RAM ارتش آمریکا از دقت بالایی برای رهگیری پهپادها برخوردار است. این تصاویر مربوط به رهگیری پهپادهاست.


حملات به نیروهای آمریکایی در دومی سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی مهندسان از اعضای ارشد حشد شعبی شدت گرفته است.

ارتش عراق هم با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که موشک کاتیوشا به یک پایگاه نظامی عراقی میزبان نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات اخیر را به عهده نگرفته است.

گروه‌های شبه نظامی عراقی همسو با ایران وعده دادند که انتقام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را که دی‌ماه ۱۳۹۸ با دستور دونالد ترامپ کشته شدند، بگیرند.
راکت

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates