18.01.2022

محمد نوری‌زاد از خامنه‌ای، ولایتی، حداد عادل و حسین شریعتمداری خواست تست اعتیاد دهند


رادیوفرانسه: محمد نوری‌زاد فعال سیاسی که به تازگی از زندان آزاد شده، در ویدئویی خواستار انجام تست اعتیاد در مورد علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، مراجع تقلید و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله علی اکبر ولایتی، حداد عادل و حسین شریعتمداری شده است.

نوری‌زاد در این ویدئو می‌‌گوید که او هم همراه با این مقام‌ها تست اعتیاد می‌دهد و نتایج این تست باید به صورت علنی منتشر شود.

پیشتر یکی از نمایندگان مجلس ایران بر معتاد بودن برخی نمایندگان اعتراف کرده بود.

به تازگی رستم‌وندی معاون وزیر کشور ایران تریاک را “اولین ماده مخدر کشور” دانست و گفت که چون تریاک در پانصد سال گذشته یک مادۀ دارویی تلقی می‌شد، مصرف آن در جامعه رواج یافت اما امروزه “آسیب‌های حاصله از این ماده مخدر بسیار زیاد است”.

این در حالی است که درگذشت محسن قاسمی قهرمان کشتی پس از ضرب و شتم در یک مرکز ترک اعتیاد بار دیگر توجه‌ها را به شرایط ناگوار مراکز ترک اعتیاد در ایران جلب کرده است.

پیشتر محمد نوری‌زاد فعال سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه‌ای پس از آزادی از زندان با انتشار ویدئویی گفت از این که آزاد شده احساس خوشایندی ندارد و خوشحالی او و دیگر زندانیان سیاسی آن روزی است که سرزمین ما آزاد شود.

اجرای حکم زندان محمد نوری زاد مستندساز و هنرمند روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه متوقف شد و با توقف این حکم، او از زندان اوین آزاد شد. اما کمی پیش از آزادی محمد نوری زاد، فرزندش علی نوری زاد با پایان مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates