10.02.2022

لاوروف : هنوز راه طولانی تا دستیابی به توافق اتمی با ایران در پیش است

رادیوفرانسه: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، امروز اعلام کرد که هنوز راه طولانی تا دستیابی به توافق در مذاکرات وین برای احیای برجام در پیش است، در حالی که نمایندۀ روسیه در این مذاکرات در روزهای گذشته گفته بود که چیزی به دستیابی به توافق باقی نمانده است. در این حال، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پس از نشست محرمانۀ خود با رابرت مالی، نمایندۀ ویژه آمریکا در امور ایران، اعلام کردند که هرگونه توافق جدید با ایران باید به تأئید کنگرۀ آمریکا برسد.

ریک اسکات، نمایندۀ جمهوری خواه سنای آمریکا گفته است که هر گونه توافق با ایران در مذاکرات وین باید بمثابۀ پیمان میان دو کشور در نظر گرفته شود که تصویب آن نیازمند دست کم موافقت دو سوم نمایندگان کنگرۀ آمریکا خواهد بود.

تد کروز، دیگر نمایندۀ جمهوری‌خواه، دولت جو بایدن را متهم کرده که در پی سازش و تسلیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. نگرانی از تسلیم و سازش احتمالی دولت بایدن در مقابل حکومت ایران، شامل نمایندگان دموکرات نیز می شود. کریس مورفی سناتور حزب دموکرات گزارش رابرت مالی را دربارۀ مذاکرات وین و وضعیت برنامۀ هسته‌ای ایران تکان دهنده خوانده است. با این حال، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکرات وین به مرحله ای اضطراری رسیده است و اگر این مذاکرات در هفته های پیش رو به نتیجه نرسد، بازگشت آمریکا به برجام ناممکن خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates