10.02.2022

آمریکا: آزمایش موشکی ایران فراتر از یک پیام است

دویچه‌وله: سخنگوی پنتاگون می‌گوید که اقدام موشکی تازه ایران را صرفا نمی‌توان پیامی در ارتباط با مذاکرات برجام در وین تلقی کرد. او این اقدامات را شرورانه و تهدیدی علیه امنیت کل منطقه توصیف کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به خبر آزمایش موشک بالستیکی ایران (موشک خیبرشکن)، آن را نشانه‌ای دیگر از اقدامات شرورانه ایران در جهت به هم ریختن ثبات و امنیت منطقه توصیف کرد.

کربی که روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن (۹ فوریه) به وقت محلی در واشینگتن با خبرنگاران سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر این که هنوز از جزئیات آزمایش موشکی جدید ایران اطلاع دقیقی ندارد افزود که “ما پیوسته شاهد تلاش ایران برای بهبود برنامه موشکی‌اش هستیم و به تهدیداتی که این موشک‌ها برای امنیت منطقه ایجاد می‌کنند نیز واقفیم.”

او این گونه اقدامات ایران را تایید دیگری بر تمهیدات و تدارکات واشینگتن و متحدانش برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای جمهوری اسلامی توصیف کرد.

رسانه‌های حکومتی ایران روز چهارشنبه، ساعاتی پیش از مصاحبه مطبوعاتی جان کربی از رونمایی “موشک خیبرشکن”، “یک موشک راهبردی با سوخت جامد” توسط سپاه پاسداران خبر دادند.

“همزمان با مذاکرات پیچیده وین دست قدرتمند ایران به نمایش درآمد”

این موشک که رسانه‌های یادشده آن را “جدیدترین دستاورد راهبردی” ایران توصیف کرده‌اند از نسل سوم موشک‌های بالستیک سپاه است که “در فاز فرود، دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی” است و توانمندی آن در “سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف دور برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری” است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates