08.03.2022

واشینگتن اگزامنر از توطئه سپاه پاسداران برای ترور جان بولتون خبر داد

نشریه واشینگتن اگزامنر در خبری اختصاصی از برنامه‌ریزی سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ترور جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا خبر داده است.

این نشریه به نقل از منابع مطلع در وزارت دادگستری آمریکا نوشته است که این وزارت‌خانه مدارک مستدلی علیه دست کم دو عضو سپاه پاسداران دارد، اما دولت جو بایدن به دلیل آنکه در میانه مذاکرات با ایران برای احیای توافق برجام است، ازعلنی کردن این مدارک خودداری می‌کند.

واشنگتن اگزامنر نوشته نمی تواند جزئیات توطئه علیه جان بولتون را به دلایل امنیتی منتشر کند، اما منبع این نشریه در وزارت دادگستری آمریکا گفته فعالیت‌های سپاه پاسداران برای ترور بولتون شامل تلاش برای استخدام یک قاتل در خاک ایالات متحده بوده است.

به نوشته واشینگتن اگزامنر، نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مراحل اولیه این توطئه از آن آگاه شده و در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۲ منابع گسترده‌ای را صرف حفاظت از جان بولتون کرده‌اند.

این نشریه نوشته همچنین اف بی آی نیز منابع و نیروهای خود را صرف خنثی کردن توطئه علیه جان بولتون و محافظت از او کرده است.

به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله پهپادی آمریکا، مقامات جمهوری اسلامی بارها از «انتقام سخت» سخن گفته و مقامات ارشد سابق آمریکا از جمله دونالد ترامپ، رییس جمهور و مایک پمپیو، وزیر خارجه سابق آمریکا را به ترور تهدید کرده است.
ترجمه مقاله از ایران وایر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates