12.01.2013

دو شرکت هواپیمایی اروپایی پروازهایشان را به تهران متوقف می‌کنند

بی‌بی‌سی: با لغو پروازهای کی ال ام و اتریش ایرلاین، شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان تنها شرکت اروپایی خواهد بود که به تهران پرواز خواهد داشت

کی ال ام و اتریش ایرلاین ، دو شرکت هواپیمایی اروپایی روز شنبه ۱۲ ژانویه (۲۳ دی ماه) اعلام کردند پروازهایشان را به ایران متوقف خواهند کرد.

یکی از سخنگویان شرکت هواپیمایی هلندی کی ال ام اعلام کرد پروازهایش را به ایران از ماه آوریل سال جاری ( کمتر از ۴ ماه دیگر) متوقف خواهد کرد.

این شرکت در حال حاضر ۴ روز در هفته به ایران پرواز دارد.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی روز شنبه ۱۲ ژانویه (۲۳ دی ماه) به بی‌بی‌سی فارسی گفت مسیر پروازی تهران- آمستردام از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

گفته شده بلیت های این شرکت هواپیمایی همچنان روزانه در ایران در حال فروش است.

قرار است تا قبل از توقف کامل پروازهای کی ال ام، از شمار پروازهای هفتگی این شرکت کاسته شود.

سخنگوی اتریش ایرلاین که بخشی از شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان بشمار می رود، هم اعلام کرده که به دلیل کمبود تقاضا پروازهایش را به ایران متوقف خواهد کرد.

آخرین پرواز اتریش ایرلاین از وین به تهران ۱۳ ژانویه ( فردا) خواهد بود.

این شرکت هواپیمایی در هفته ۴ بار به تهران پرواز داشت، اما از ماه نوامبر سال گذشته آن را به سه پرواز در هفته کاهش داد.

اتریش ایرلاین پیش از این در تابستان سال گذشته به دلیل آن که در مورد سوختگیری هواپیماهایش در تهران مطمئن نبود، بیش از دو ماه پروازهایش را به تهران به حال تعلیق در آورد.

یکی از سخنگویان لوفت هانزا گفته است که این شرکت هواپیمایی همچنان به پروازهایش به تهران ادامه می دهد. در حال حاضر لوفت هانزا پنج بار درهفته به تهران پرواز دارد.

شرکت هواپیمایی بی‌ام‌آی هم که توسط بریتیش ایرویز خریداری شد، پاییز امسال به دلایل مشکلات تامین سوخت و نوسان قیمت ارز پرواز به ایران را متوقف کرد.

در تحریم‌های اعمال‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، ممنوعیتی برای تامین سوخت مورد نیاز ایران دیده نمی‌شود.

اما در بخشی از طرح مصوب کنگره آمریکا راجع به تحریم ایران که سال گذشته تصویب شد، نه‌ تنها شرکت‌های آمریکایی از تامین نیاز ایران به بنزین، گازوئیل و سوخت جت منع شده‌اند، بلکه شرکت‌های خارجی هم در صورت انجام چنین کاری با محدودیت‌هایی در برخورداری از منافع تجاری با ایالات متحده مواجه می‌شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates