01.04.2022

ژان-ایو لودریان در گفتگوی اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه: پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موضوع دیپلماتیک در جهان است

رادیوفرانسه: ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگوی اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه خبری فرانسه ٢۴ به تشریح اوضاع اوکراین و پرونده اتمی ایران پرداخت.
ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگوی اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه خبری فرانسه ٢۴ به تشریح اوضاع اوکراین و پرونده اتمی ایران پرداخت. © RFI

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، درباره روند مذاکرات اتمی با ایران، می‌گوید: پرونده هسته‌ای ایران، یک «موضوع مهم سیاسی» است. وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگوی اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه خبری فرانسه ٢۴، به تشریح روند مذاکرات برای آتش‌بس میان اوکراین و روسیه، همچنین پرونده هسته‌ای ایران پرداخت.

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگوی اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه خبری فرانسه ٢۴، که روز چهارشنبه ۳٠ مارس/۱٠ انجام شده است، به روند گفتگوهای میان گروه‌های مذاکره‌کننده اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: باید درباره روند مذاکرات میان کی‌یف و مسکو، و اظهارات مطرح شده درباره «پیشرفت احتمالی در مذاکرات» محتاط بود.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: «تاکنون اظهارات فراوانی از سوی مقامات روسیه عنوان شده است؛ اما من تنها به کردار آنان باور دارم»

ژان-ایو لودریان، واقعیتِ پیشرفت در مذاکرات میان اوکراین و روسیه را به چشم‌پوشیدن ولادیمیر پوتین از بندر استراتژیک ماریوپل در ارتباط دانست و تاکید کرد: این اقدام می‌تواند زمینه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به داخل شهر و رفت و آمد آزادانه شهروندان در سطح شهر فراهم نماید.

بندر استراتژیک ماریوپل، از پایان ماه فوریه، در محاصره نیروهای روسیه و زیر بمباران شدید قرار دارد. شهردار ماریوپل می‌گوید: حدود ۱۶٠‌ هزار نفر در این شهر در محاصره مانده‌اند.

ژان-ایو لودریان، همچنین با بیان اینکه شهر خارکیف نیز در وضعیت مشابه وخیمی قرار دارد، گفت: باید برای جلوگیری از کشتار بیشتر در شهر ماریوپل آتش‌بس برقرار شود.

در خصوص احتمال استفاده نیروهای روسیه از سلاح شیمیایی نیز، وزیر امور خارجه فرانسه یادآور شد: در صورت وقوع چنین اقدامی، باید منتظر وضع تحریم‌های بسیار شدید و گسترده بود. اما وزیر امور خارجه فرانسه، به جزییات تحریم‌های گسترده علیه روسیه در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خاک اوکراین اشاره‌ای نکرد.
«پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موضوع دیپلماتیک»

ژان-ایو لودریان، در بخش دیگری از مصاحبه اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه و شبکه خبری فرانسه ٢۴، با اشاره به پرونده اتمی ایران گفت: پرونده اتمی ایران مهمترین و بزرگترین پرونده دیپلماتیک است.

وزیر امور خارجه فرانسه، در پاسخ به پرسشی درباره روند مذاکرات گفت: ایران حاضر است در قبال رفع تحریم‌های مرتبط با دستیابی به سلاح اتمی از تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای دست بردارد.

ژان ایو لودریان تاکید کرد: تمامی کشورهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران، نسبت به این دیدگاه در قبال ایران اتفاق‌نظر دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates