18.04.2022

تهدید «حمله به مرکز» اسرائیل از سوی رئیس جمهور ایران

رادیوفردا: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه، ۲۹ فرورین در مراسم رژه روز ارتش، تهدید تندی را خطاب به اسرائیل ابراز کرد.

به گزارش رسانه‌های ایران، آقای رئیسی که در این مراسم خطاب به اسرائیل گفت: «کوچکترین تحرک شما از نیروهای مسلح ما مخفی نیست و اگر کوچکترین حرکتی از سوی شما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونسیتی خواهد بود.»

در همین حال در جریان برگزاری رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این روز موشک‌های «بالستیک تاکتیکی فتح» برای نخستین بار به‌نمایش درآمد.

تهدید اسرائیل از سوی آقای رئیسی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته تحرکات نظامی ایران و اسرائیل در منطقه افزایش یافته است. از جمله شامگاه ۲۵ دی‌ ۱۴۰۰ شمار زیادی از شهروندان چند شهر غربی ایران در شبکه‌های اجتماعی از شنیدن صداهای متعدد انفجار و «شلیک به پهپاد» خبر دادند، ولی خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از یک «منبع آگاه نیروهای مسلح» نوشته بود که منبع اصلی این صداها «رعد و برق» بوده است.

چند هفته پس از آن، کتائب حزب‌الله عراق، از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در بیانیه‌ای از بمباران مناطقی از ایران با هواپیماهای بدون سرنشین و از خاک عراق توسط اسرائیل خبر داد.

در واکنش به این اقدام& سپاه پاسداران نیز یک حمله موشکی را شامگاه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با ۱۲ فروند موشک بالستیک به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق ترتیب داد و در پی آن گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی اعلام کردند که این اقدام «به تلافی» حمله پهپادی اسرائیل به مقری در کرمانشاه صورت گرفته است.

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه هم در تازه‌ترین اظهارات خود در ۲۵ فروردین امسال درباره حملات موشکی ماه گذشته مدعی شد که هدف این موشک‌ها «پایگاه موساد» بوده است.

آقای قاآنی هم‌چنین گفت: «اگر هر جا تعرضی صورت بگیرد، هر جا و هر زمانی که تشخیص دادیم، حتما با اسرائیل برخورد خواهیم کرد»، اما به طور تلویحی در مورد این‌که چرا جمهوری اسلامی به حملات متعدد اسرائیل در سوریه واکنش نشان نمی‌دهد، گفته بود: «اگر گاهی ملاحظاتی داریم، به علت رعایت حال مردم و مسائل متعدد دیگر است ولی این نشانه قدرت اسرائیل نیست».

تهدیدهای مقام‌های ایرانی علیه اسرائیل در حالی شدت گرفته است که همکاری فزاینده جمهوری آذربایجان با اسرائیل، هم‌چنین عادی‌سازی روابط کشورهای عرب منطقه با اسرائیل بر نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران از جانب اسرائیل افزوده است.

رسانه‌های اسرائیل اخیرا اعلام کردند که رهبران این کشور در رفت‌وآمدهای متعدد اخیر خود به کشورهای خلیج فارس در حال کوشش برای تشکیل ائتلافی با متحدان جدید خود شبیه پیمان «ناتو» هستند تا پاسخی به «تهدیدات مشترک» ناشی از ایران برای اسرائیل و کشورهای منطقه باشد.

رئیس جمهور مصر، نخست‌وزیر اسرائیل و حاکم ابوظبی در یک دیدار سه‌جانبه بی‌سابقه، در شرم‌الشیخ در مصر نیز اوایل فروردین راه‌های مقابله با نفوذ ایران در منطقه و مخاطرات امنیتی ناشی از تحرکات جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را بررسی کردند.

وب‌سایت اسرائيلی وای.نت در همان زمان اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در این نشست «رویای خود را برای تشکیل دفاع هوایی منطقه‌ای در تمامی ابعاد، شامل دفاع لیزری از نوعی که صنایع نظامی و امنیتی اسرائیل در حال تولید آن است»، برای رهبران مصر و امارات تشریح کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates