18.04.2022

عضو فرهنگستان علوم پزشکی سند همکاری ایران و چین را یادآور «معاهده‌های شرم‌آور دوران قاجار» دانست


رادیوفردا: داریوش فرهود، عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با انتقاد از سند همکاری‌ ۲۵ ساله ایران و چین و اشاره به «معاهده‌های شرم‌آور دوران قاجار»، گفته است این توافق‌ها «زنگ خطری برای جوانان نخبه» ایران است و «آغاز ورود طرف بیگانه به کشور، همزمان با شتاب خروج ژن‌ها خواهد شد».

آقای فرهود که در رسانه‌های داخل ایران از او به عنوان «پدر علم ژنتیک ایران» یاد شده است، در یادداشتی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده، گفته است معاهده‌های‌ درازمدت به معنای «فروش اقساطی و ابدی» کشور است و «چنین طرح‌هایی در همه جای جهان به رفراندم مردم گذاشته می‌شود».

ایران و چین فروردین سال گذشته سند برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله امضا کردند و امضای این سند با انتقادات گسترده‌ای در داخل و خارج ایران مواجه شده است و برخی از مخالفان حکومت ایران از آن به عنوان «سند فروش ایران به چین» یاد کرده‌اند.

مسئولان حکومت ایران بدون انتشار رسمی جزئیات این سند، روز ۲۴ دی‌ماه پارسال اعلام کردند که عملیاتی کردن این سند شروع شده است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره به اینکه در خاورمیانه، مذهب «باعث تفرقه و جدایی و کشتار مسلمانان شده»، نوشته است در ایران «همبستگی میهنی و ایرانی بودن، عامل حفظ تمامیت ارضی کشور بوده است.

او همچنین با اشاره به مشکلات گسترده مدیریتی و اجتماعی در ایران، نوشته است که «هویت زدایی و کم‌رنگ کردن ایرانی بودن، عامل بسیار مؤثر و بنیادین فسادها، تباهی‌ها، گرانی‌ها،‌ دزدی‌ها، زورگیری‌ها، جنایت‌ها و آدم‌کشی است».

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
در بخش: اقتصادی, امنیتی, سیاسی, ملای حیله‌گر | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates