24.04.2022

حمله به فرماندۀ منطقه‌ای سپاه در زاهدان: یک محافظ کشته شده است

رادیوفرانسه: به نوشتۀ خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، در تیراندازی “اشرار مسلح” به خودرو یکی از فرماندهان سپاه در استان سیستان و بلوچستان، محافظ این فرد که خود پسر یکی از فرماندهان سپاه بوده کشته شده است. در خبرهای اولیه آمده بود که فرمانده‌ای که هدف اصلی بوده – موسوم به حسین الماسی – زخمی شده، اما ساعتی بعد این خبر تکذیب شد.

روز شنبه سوم اردیبهشت خبرگزاری‌های ایرانی خبر دادند که شب قبل (و یا سحرگاه امروز؟)، در محل ایست و بازرسی ورود به شهر زاهدان، خودرو حسین الماسی، فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی سیستان و بلوچستان، توسط چهار فرد مسلح هدف حمله قرار گرفته است. ظاهرا این چهار نفر سوار بر یک خودرو پژو بوده‌اند.

خبرگزاری تسنیم محل واقعه را پست بازرسی “نیروهای امنیتی بسیج در منطقه تامین اجتماعی زاهدان” نوشته است. تیپ “سلمان فارسی” زیر نظر “قرارگاه منطقه‌ای قدس” سپاه پاسداران قرار دارد که در مرزهای شرقی ایران فعالیت دارد.

به درستی معلوم نیست که شخص حسین الماسی در اتوموبیل خود حضور داشته یا خیر. اما محافظ وی، ستوان دوم محمود آبسالان در این حمله به قتل رسیده است. وی “فرزند سردار پرویز آبسالان، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان” معرفی شده است.

به نوشتۀ تسنیم: “گفته شده با عکس‌العمل به موقع تیم عملیات سپاه‌، هر چهار سرنشین خودرو ضارب دستگیر شده‌اند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، علیرضا مرحمتی نیز گفته است: “تاکنون تعدادی دستگیرشده‌اند و اقدامات اطلاعاتی در حال انجام است که متعاقباً نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود”. وی تأکید کرده که به غیر از فرد محافظ که کشته شده، هیچکس در تیراندازی آسیبی ندیده است. قبلا گفته شده بود که حسین الماسی در این حمله زخمی شده، اما در خبرهای بعدی، حتی حضور وی در خودرو تأیید نشده است.

هنوز معلوم نیست که عاملان ترور چه کسانی بوده‌اند. به غیر از گروه‌هایی چون جندالله که قبلا در سیستان و بلوچستان حملاتی را علیه مأموران جمهوری اسلامی انجام داده‌اند، گروه‌های قاچاقچی نیز بارها مسبب درگیری‌های مسلحانه بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه یادآوری می‌کند که همین دو روز قبل، وزارت اطلاعات اعلام کرد که سه مأمور موساد را در سیستان و بلوچستان دستگیر کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates