02.05.2022

دو راکت به نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق اصابت کرد


رادیوفردا: منابع امنیتی در عراق روز شنبه، دهم اردیبهشت از اصابت دو راکت به نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از منابع امنیتی در عراق، در پی سقوط این دو راکت که در خارج از پایگاه عین‌الاسد رخ داد، هیچ خسارتی به تاسیسات و هیچ آسیبی به کارکنان این پایگاه وارد نشده است.

بر اساس این گزارش یک گروه ناشناخته به نام «مقاومت بین‌الملل» در یک کانال تلگرامی حامی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در ماه‌های گذشته ده‌ها حمله موشکی یا با پهپادهای مسلح به نیروهای آمریکایی و منافع ایالات متحده در عراق صورت گرفته است. مقام‌های غربی همواره گروه‌های تندروی طرفدار ایران را مسئول این حملات می‌دانند.

پیش از این در ۱۹ فروردین هم یک پهپاد مسلح که پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داده بود، سرنگون شد و هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

پایگاه عین‌الاسد در صحرای استان انبار عراق در غرب واقع شده و میزبان نیروهای خارجی از ائتلافی است که با گروه دولت اسلامی موسوم به داعش مبارزه می‌کنند.

این ائتلاف در ماه دسامبر پارسال و چهار سال پس از اعلام پیروزی دولت عراق بر گروه‌های اسلامی تندرو، به ماموریت جنگی خود در عراق پایان داد، اما حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و هزار سرباز ائتلاف همچنان در سه پایگاه تحت کنترل دولت عراق از جمله عین‌الاسد مستقر هستند تا به نیروهای ملی عراق آموزش و مشاوره بدهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates