19.06.2013

شجونی: پیروزی روحانی، پیروزی اصلاح طلبان و جنبش موسوی و کروبی نبود!

فرارو: عضو جامعه روحانیت مبارز درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور پرشور مردم پای صندوق های رای گفت: برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری که به یک جشن ملی تبدیل شد قطعا به ابتکار مقام معظم رهبری بود.

جعفر شجونی با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: مقام معظم رهبری با ابتکار خود به منظور ایجاد یک نوع حماسه بر پایه نامی که برای امسال تعیین کردند یعنی حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی، این اطمینان را ایجاد کردند که آرای مردم حق الناس است و از این حق دفاع می شود و فرمودند که اگر اسلامی هستید بیاید و اگر فقط ایرانی هم هستید بیاید و در انتخابات شرکت کنید.

وی افزود: همین اطمینان هم سبب شد که هم در داخل ایران آن کسی که وابسته و دل بسته به اسلام و انقلاب بود همچون گذشته پای صندوق های رای حاضر شود و هم در خارج از کشور و در لس آنجلس که اعتقادی هم به اسلام ندارد بدون حجاب پای صندوق رای بیاید و به خاطر ایران و در انتخابات شرکت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: درباره نتایج انتخابات و اینکه چرا اصولگریان در این دوره نتوانستند پیروز انتخابات شوند گفت: مردم به اصولگرا هم رای دادند و اتفاقا اصولگراها هم می توانستند پیروز انتخابات شوند اما خود اصولگراها نتوانستند از آرای مردم استفاده کنند.

شجونی گفت: وقتی که 4 تا نامزد اصولگرا تا انتها در رقابت انتخاباتی حضور پیدا می کنند خود را در حد اندازه رییس جمهوری می بینند و همچون آقای حدادعادل از رقابت انتخابات کنار نمی روند معلوم است که اصولگریان نمی توانند برنده شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر همه نامزدها به نفع یک نفر کنار می رفتند و آرای آنها جمع می شد یقینا نامزد واحد اصولگریان می توانست در این انتخابات پیروز شود که متاسفانه چون آقایان شیفته خدمت بودند حاظر نشدند به نفع دیگران کنار بروند.

وی در پاسخ به این سوال که چطور با وجود آنکه مجموع آرای سایر نامزدها از جمع آرای حسن روحانی هم پایین تر است، در صورت ائتلاف نامزد اصولگریان می توانست پیروز شود گفت: فکر نکنید همه آرای روحانی متعلق به اصلاح طبان است. اصلاح طلبان خودشان هم گفتند که روحانی اصلاح طلب نیست، خود او هم تاکید کرد که اصلاح طلب نیست.

شجونی افزود: بنابراین بخش زیادی از آرای روحانی هم متعلق به اصولگرایانی است که از دست 4 نامزد دیگر اصولگرا ناراحت بودند و این ناراحتی را با رای دادن به روحانی نشان دادند.

وی ادامه داد: همچنین عده زیادی از مردم هم چون از دست غیر روحانی ها خسته شده بودند و ناراضی از عملکردشان بودند ترجیح دادند که این دور از انتخابات بازهم یک رییس جمهور روحانی انتخاب کنند. من خودم شاهد بودم که مردم می گفتند که خدا رو شکر که یک آخوند در این دوره از انتخابات حاضر شده است که بتوانند رایشان را به او بدهند. بنابراین برای مردم اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمی کرد مردم از دست غیر روحانی خسته شده بودند و ترجیح دادند که اداره کشور را بازهم به یک آخوند بسپارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه باید نتایج این دوره از انتخابات را دقیق بررسی کرد گفت: این که گفته شود که مردم به اصولگراها نه گفتند صحیح نیست ممکن است که در این بین عده ای از دست اصولگراها ناراحت بوده باشند و به روحانی رای دادند اما این به معنای رویگردانی از اصولگریان نیست.

وی افزود: در این انتخابات عده ای هم که به روحانی رای دادند ممکن است طرفدار اصلاحات یا جنبش موسوی و کروبی بوده باشند که اتفاقا بعد از اعلام نهایی نتایج انتخابات به خیابان ها ریختند و شروع کردند به رقصیدن و قر دادن در ملاعام و شعارهای انحرافی هم دادند که مثلا موسوی و کروبی آزاد باید گردند که رای این افراد هم به موسوی برای دهن کجی به نظام بود.

شجونی با تاکید بر اینکه کسب رای حسن روحانی را که نباید پیروزی اصلاح طلبان و یا پیروزی جنبش موسوی و کروبی هم دانست گفت: عده اندکی بعد اعلام پیروزی روحانی ریختند تو خیابان ها و شروع کردند به قر دادن و شعارهای احمقانه سر دادند که موسوی و کروبی آزاد باید گردندد، این هایی که این کارها را کردند بی سوادند و باید در کلاس اکابر بنشینند تا با واقعیت ها آشنا شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: آنهایی که بعد از اعلام پیروزی روحانی رفتند تو خیابان جزو ملت ایران نبودند و شعارهای هم که سر دادند شعارهای ملت ایران نبود. آنها یک عده اولات بودند. مثلا یک پسر شهیدی با من صحبت می کرد می گفت خوب شد روحانی برنده شد چرا که امکان شادی پیدا کردیم و من خودم با هفت، هشت دختر دوست شدم. می خواهم بگویم که این افرادی که اینگونه به روحانی رای دادند و اینگونه شادی کردند ناآگاهند و بی سواد و از واقعیت های موجود آگاهی ندارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که موسوی و کروبی خائن به نظام و انقلاب هستند و باید جزای خیانتشان را پس دهند اما نظام به آنها لطف کرده که و آنها را محاکمه نکرده است که نخواهند سزای عملشان را پس بدهند. بنابراین با وجود تمام خیانت های که این دو نفر کردند که گوشه ای از آن ضرر 7 میلیارد تومانی به شهرداری تهران بود را مگر می شود به راحتی فراموش کرد و بعد از 4 سال به خاطر پیروزی روحانی به آنها گفت نازی، نازی، گل پیازید.

شجونی درباره اینکه اگر حمایت خاتمی یا هاشمی نبود آیا روحانی می توانست پیروز انتخابات شود گفت: خاتمی عددی نیست در این کشور، او خائن است، خواص بی بصیرت است، هاشمی هم همینطور. این دو نفر هیچ نقشی در پیروزی روحانی نداشته اند البته یکی از ایرادهای که روحانی دارد هم همین است که به این دو نفر خائن بها می دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates