12.01.2013

حداد عادل: مجتبی خامنه‌ای کامیون طلا به ترکیه نبرده

بی‌بی‌سی: غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس ایران و نماینده کنونی تهران، شایعات پیرامون بهره‌مندی مجتبی خامنه‌ای، فرزند آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، از امکانات اقتصادی فراوان را رد کرده است.

آقای حداد عادل دیروز، (جمعه ۲٢ دی ماه)، در یک سخنرانی در اصفهان گفت مسائل مطرح‌ شده درباره فرزند رهبر ایران برای ایجاد بدبینی در میان مردم و فاصله انداختن بین مردم و رهبر ایران بیان می‌شوند.

او که از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین پدر همسر مجتبی خامنه‌ای است، گفته است: “در فتنه ٨٨ گفتند یک کامیون حاوی شمش طلا متعلق به آقا مجتبی خامنه‌ای از کشور خارج شده و در گمرک ترکیه متوقف شده است. باید از خود بپرسیم چرا این حرف مطرح می‌شود؟”

در سال ١٣٨٨ خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که یک کلیک کامیون طلا و ارز به ارزش هجده و نیم میلیارد دلار از ایران به ترکیه رفته است.

آقای حداد عادل همچنین این شایعه را رد کرده است که نوه اش (فرزند دختر او و مجتبی خامنه‌ای) با هزینه‌ای هنگفت در لندن متولد شده است.

او توضیح داده: “گفته شد برای این که آقا مجتبی خامنه‌ای صاحب فرزند شود او و همسرش در یکی از بیمارستان‌های لندن یک میلیون پوند خرج کرده‌اند، ولی من به آنها می‌گویم فرزند آقا مجتبی نوه بنده هم هست و برای به دنیا آمدن نوه من نه کسی به خارج رفته و نه پول زیادی خرج کرده است.”

به گفته آقای حداد عادل، فرزند مجتبی خامنه‌ای در بیمارستانی در تهران و با هزینه ٥٠٠ هزار تومان به دنیا آمده و دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر پیشین بهداشت، که متخصص زنان و زایمان است پزشک او بوده است.

مجتبی خامنه‌ای، نفر وسط، پشت سر رهبر ایران

پیش از این در یکی از گزارش‌های سفارت آمریکا در لندن که توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر شده بود، گفته شده بود که مجتبی خامنه‌ای چهار بار برای درمان ناباروری خود به لندن سفر کرده بود. نویسنده این گزارش، از او با عنوان فردی پرنفوذ، زیرک و آینده‌دار یاد کرده بود.

فهیمه دری، همسر سعید امامی، مقام ارشد اطلاعاتی ایران که در پی بازداشت به اتهام دخالت در قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ٧٧ به طرز مشکوکی درگذشت، در مصاحبه با مرکز اسناد انقلاب اسلامی کلیک گفته بود که سعید امامی در سال ٦٩ “خانواده آقای خامنه ای را برای کاری برده بود لندن و دو ماه تمام با این خانواده زندگی کرد.”

او همچنین مدعی شده بود که مجتبی خامنه‌ای به سعید امامی علاقه‌مند بوده است.
مرد پشت پرده؟

آقای حداد عادل گفته که “دشمن” برای تخریب رهبر ایران در افکار عمومی ایران به اقداماتی دست می‌زند و تاکید کرده است: “دشمن از هر کاری بدش می‌آید ما باید همان کار را انجام دهیم.”

او همچنین گفته معترضانی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ١٣٨٨ ایران، و به ویژه پس از هشدار رهبر ایران به پایان دادن به تظاهرات، به خیابان‌ها ریختند، “همه برای دشمن کار کردند.”

در اعتراضات پس از انتخابات شعارهای تندی علیه مجتبی خامنه‌ای سر داده شد. برخی از مخالفان رهبر ایران، مجتبی خامنه‌ای را به دست داشتن در سرکوب‌ها و همچنین اعمال نفوذ سیاسی متهم می‌کنند.
فرزندان رهبر ایران

از سمت راست : میثم ، مصطفی، احمد مجتهدی تهرانی(روحانی شیعه)، مجتبی و محسن

مصطفی: پسر بزرگ، محقق دینی، داماد عزیزالله خوشوقت روحانی شیعه

مجتبی: پسر دوم، داماد غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس، گفته می‌شود که بیش از بقیه فرزندان رهبر ایران فعالیت سیاسی دارد

محسن: پسر سوم، داماد محسن خرازی روحانی شیعه، گفته می‌شود که اداره سایت رهبر ایران را در دست دارد

میثم: پسر کوچک، داماد محمود لولاچیان از بازاریان مذهبی

بشری: دختر بزرگ، استاد مترجمی فرانسه، عروس محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران

هدی: دختر کوچک، عروس محمدباقر باقری کنی، روحانی شیعه

عکس از سایت تبیان

مهدی کروبی در سال ١٣٨٤ پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی نژاد برای اولین بار به ریاست جمهوری انتخاب شد، با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای گفته بود که مجتبی خامنه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری آن مقطع دخالت کرده است.

آقای کروبی در آن مقطع با اشاره به شایعات پیرامون حمایت مجتبی خامنه‌ای از محمود احمدی‌نژاد، نوشته بود: “حضرتعالی به خوبی واقف هستید که دخالت‌های نسنجیده اطرافیان برخی از مقامات روحانی و سیاسی در سال‌های گذشته تبعات منفی فراوانی برای کشور و نظام داشته است و لذا اینجانب از سر اخلاص، احترام و دلسوزی از جنابعالی تقاضا می‌کنم اجازه ندهید تجربه دیگری به تجربه‌های تلخ گذشته اضافه شود.”

پس از انتخابات جنجال‌برانگیز سال ١٣٨٨ نیز اتهامات مشابهی مطرح شد. از جمله مصطفی تاج‌زاده، از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب، گفته بود که پرونده برخورد با او و خانواده‌اش زیر نظر مجتبی خامنه‌ای قرار دارد.

فریدالدین حداد عادل، فرزند غلامعلی حداد عادل و برادر همسر مجتبی خامنه‌ای، در گفتگو با مجله مثلث این اتهامات را رد کرده و گفته بود: “ایشان به این شکل فعالیت سیاسی ندارند.” البته او تایید کرده بود که نگاه سیاسی مجتبی خامنه‌ای همگونی زیادی با نگاه سیاسی رهبر ایران دارد.

فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر همواره محل بحث بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates