16.06.2022

بازداشت علی قلهکی و گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران


ایران اینترنشنال: بازداشت علی قلهکی و گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران

بر اساس گزارش‌ کانال‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا و گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه از جمله اخبار نیمه محرمانه، سرائر و سایه‌نویس از سوی حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس، بازداشت این افراد را تأیید کرد و در توییتی نوشت که آنان از سوی حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

شریعتی همچنین نوشت: «امیدوارم به زودی گزارش اسامی افراد عامل و خصوصا آمر این حلقه خطرناک، سوابق فعالیت‌ها و عناصر حامی‌شان در مراکز مهم دارای دسترسی به اطلاعات حساس که میکرب اختلاف در کشور را به‌ویژه میان مسئولان پخش می‌کردند، برای مردم شفاف و برای دیگران مایه عبرت شود.»

اشاره این نماینده به بازداشت این افراد توسط حفاظت سپاه پاسداران در حالی است که این نهاد مسئولیت رسیدگی به تخلفات نیروهای سپاه پاسداران را دارد و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افراد خارج از این نهاد را بازداشت می‌کنند.

دلیل بازداشت این افراد مشخص نشده است. یکی از اخبار منتشر شده توسط این کانال‌های تلگرامی خبر درگیری لفظی سعید جلیلی و علی لاریجانی در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

بر اساس این گزارش‌ها در این جلسه سعید جلیلی پیشنهاد خروج ایران از ان. پی. تی را داده است و علی لاریجانی و آملی لاریجانی با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند

با این حال مجمع تشخیص مصلحت نظام این گزارش را تکذیب و اعلام کرده بود که در این جلسه تنها علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام داده و هیچ گفت‌وگویی بین اعضا با یکدیگر در این باره شکل نگرفت.

سایت رجا نیوز نیز ۲۰ اردیبهشت به کانال «اخبار نیمه محرمانه» حمله کرده بود. این سایت نوشته بود که «این کانال در ماجرای حواشی سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه، سعی داشت تا با مرتبط نشان دادن این ماجرا با اطرافیان رئیس جمهور، این رخداد را نقطه‌ای برای تقابل میان مجلس و دولت یا به طور مشخص رئیسی و قالیباف قرار دهد. اما با وجود آب و تاب بالای سبک نگارش این جنس اخبار، غالبا حوزه اثر آن از جمع‌های محدود رسانه‌ای فراتر نرفت.»

بازداشت این افراد در حالی انجام شده که سپاه پاسداران در سال‌های گذشته کانال‌های تلگرامی و حساب‌های کاربری فراوانی را در توییتر راه اندازی کرده که به ارتش سایبری مشهور هستند.

اطلاعات افزوده:

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates