19.06.2022

سکوت سپاه پاسداران درباره گزارش‌ها مبنی بر مرگ یک افسر دیگر نیروی هوافضا


ایران اینترنشنال: سکوت سپاه پاسداران درباره گزارش‌ها مبنی بر مرگ یک افسر دیگر نیروی هوافضا

با وجود برخی گزارش‌ها درباره کشته‌ شدن یک افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نام وهاب فرامرزیان، این نیروی نظامی جمهوری اسلامی همچنان به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

در روزهای گذشته تصویر آگهی مراسم ختم فرامرزیان در یکی از روستاهای مراغه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

در روزهای گذشته تصویر آگهی برگزاری مراسم ختم وهاب فرامرزیان در یکی از روستاهای مراغه در استان آذربایجان شرقی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

در این آگهی اعلام شده که او ستوان یکم و افسر هوافضای سپاه پاسداران بوده است.

در همین حال، تایمز اسرائیل در گزارشی درباره مرگ این افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران اشاره کرد که اخیرا تعداد قابل توجهی از افراد مرتبط با پروژه‌های نظامی ایران به شکلی مشکوک فوت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به موارد مرگ محمد عبدوس و علی کمانی، دو افسر هوافضای سپاه پاسداران پرداخته شده است.

ایران اینترنشنال روز ۲۳ خرداد در خبری اختصاصی اعلام کرد محمد عبدوس و علی کمانی، دو افسر هوافضای سپاه، «افسران مهندس نیروی هوافضای سپاه پاسداران» بودند که در زمینه «ساخت و توسعه تسلیحات برای حزب‌الله لبنان» کار می‌کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، کشته شدن این دو نفر که به صورت جداگانه در دو منطقه مختلف روی داد، هیچ یک در اثر «سانحه کاری یا تصادف رانندگی» نبوده است.

درباره علت دقیق کشته شدن این دو افسر مهندس سپاه پاسداران اطلاعات بیشتری به دست نیامده است.

در هفته‌های گذشته کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در تهران و به دنبال آن وقوع چند مرگ مرموز دیگر در ایران، توجه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

پیشتر، سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، به ضرب گلوله‌ دو موتورسوار در تهران کشته شد.

چند روز پس از کشته شدن صیاد خدایی، روزنامه نیویورک‌تایمز در خبری اختصاصی نوشت منابع اطلاعاتی اسرائیل در گفت‌وگو با آمریکا مسئولیت کشته شدن او را بر عهده گرفته‌اند.

حدود یک هفته پس از کشته شدن صیاد خدایی، یکی از همکاران نزدیک او به نام سرهنگ علی اسماعیل‌زاده که او نیز از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه بود، در کرج فوت کرد.

مقام‌های ایرانی مرگ او را ناشی از «حادثه» خواندند اما منابع ایران اینترنشنال در داخل ایران گفتند او به ظن همکاری در افشای اطلاعات منجر به کشته شدن حسن صیاد خدایی، به دست اطلاعات سپاه حذف فیزیکی شده است.

در هفته‌های اخیر همچنین فردی به نام ایوب انتظاری که دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از متخصصان برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بود، بر اثر «مسمومیت غذایی» جان باخت.

همزمان با او، یک متخصص زمین‌شناسی به نام کامران آقاملایی نیز با «مسمومیت غذایی» جان باخت.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ٢٣ خرداد در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام دولتی و دو منبع نزدیک به دولت ایران نوشت مقام‌های جمهوری اسلامی مسئولیت مرگ این دو نفر را متوجه اسرائیل می‌دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates